keskiviikko 23. syyskuuta 2015

Teetä ja suklaata

En ole kahvinjuoja enkä oikeastaan teenkään juoja, mutta tämä yksi tee on noussut suosikikseni. Sen nimi on Japanin kirsikka, ja sain maistaa sitä ystäväni luona viime talvena. Sen jälkeen olen ollut fani! Sitä saa ostettua ainakin omasta kaupungistani eräästä kahvilasta, jossa sitä tarjotaan myös kahvilan asiakkaille haudutettuna. Tämän vihreän teen maku muistuttaa mantelia, mantelimassaa tai karvasmantelia. Eli jos ei pidä kirsikasta tai marsipaanista, ei pidä tästäkään. Netistäkin sitä saa tilattua Demmers teehaus -kaupasta

 
 
Japanin kirsikan kanssa maistuu mikä tahansa herkku, mutta varmasti parhaiten lempparini suklaa...mikä siinäkin on, että tuo Fazerin sininen peittoaa kaikki muut herkut mennen, tullen? Joskus olen ostanut jotakin muuta suklaata, mutta niin vain perinteinen maku on se paras. Jos kohta jouluteemani vaihtuukin joka vuosi, niin suklaa-asioissa olen täysin jämähtänyt samaan sorttiin. 

Lempimukini on tämä Taika-sarjan iso neljän desilitran muki. Toivoisin joskus voivani hankkia tätä sarjaa lisääkin. Erityisesti se viehättää väreineen näin syksyllä. Pidän sen satumaisesta, vähän oudosta tunnelmasta. 

Ostin viime viikolla eräästä lopettavasta kaupasta myymälässä olleita koreja kotiin parilla eurolla, ja ensimmäiseksi valjastin tämän minun teekorikseni, josta saan kätevästi otettua kaikki tarvikkeet, kun laitan kupposen teetä.



Teen juomisen hetki rauhoittaa, ja siitä on tullut oma tärkeä juttuni niinä päivinä, kun se hetkonen on mahdollista järjestää.

1 kommentti:

  1. Mä tykkään juoda kahvia, mutta teetä juon harvemmin. Joskus on kiva kokeilla erikoisuuksia. Esimerkiksi miehen äiti ei juo ollenkaan kahvia, mutta teetä sitten senkin edestä. Joskus hällä on jotain uutuuksia tai vähän erikoisempia teelaatuja.

    Mä juon teetä yleensä silloin, kun olen kipeänä ja kahvia ei tee silloin yhtään mieli.

    VastaaPoista

Kommentti ilahduttaa aina!